افزوده شدن دو بخش ارتباطی جدید به «سمت»

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵ کد : ۲۱۴ اخبار
تعداد بازدید:۳۹۴۹
صفحه مربوط به «دفتر ارتباط با جامعه و صنعت» و صفحه اختصاصی «سامانه ارتباط با رابط حقوق شهروندی» سازمان «سمت» بر روی وب‌سایت این سازمان قرار گرفت.
افزوده شدن دو بخش ارتباطی جدید به «سمت»

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، باتوجه‌به این‌که مهم‌ترین چالش‌های کشور در زمینه بحران‌های زیست‌محیطی، آسیب‌های اجتماعی، الگوهای توسعه اقتصادی و... است دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌توانند نقش بسزایی در ارائه راهکار برای موفقیت در این چالش‌ها داشته باشند.
در همین راستا پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم‌انسانی سازمان «سمت» با ایجاد «دفتر ارتباط با جامعه و صنعت» در زیرمجموعه خود سعی به ایفای نقش در این زمینه کرده است.
این پژوهشکده اعلام کرده با استفاده از تخصص اساتید مجرب در حوزه‌های مطالعات محیطی، علوم اجتماعی، الهیات، علوم اقتصادی، روان‌شناسی و مدیریت در راستای ارتباط با جامعه و صنعت به ارائه خدمات علمی مطلوب برای حل چالش‌های یادشده اقدام خواهد کرد.
همچنین این پژوهشکده محورهای کاری دفتر ارتباط با جامعه و صنعت را به شرح زیر اعلام کرده است:
۱) ارائه خدمات پژوهشی به سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی؛
۲) پیشنهاد مشارکت در طرح‌های پژوهشی مصوب سازمان به نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط؛
۳) برگزاری دوره‌های تخصصی برای دانشگاه‌ها و مراکز علمی؛
۴) برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های کاربردی در حوزه چالش‌های اجتماعی برای عموم مردم؛
۵) برنامه‌ریزی دوره‌های فرصت مطالعاتی برای اعضای هیئت‌علمی و پیشنهاد به مراکز ذی‌ربط.

ارتباط با رابط حقوق شهروندی «سمت» آسان‌تر شد

چندی پیش با حکم دستیار ویژه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور حقوق شهروندی، حمیدرضا خادمی (معاون پژوهشی سازمان «سمت») به‌عنوان «رابط حقوق شهروندی در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم‌انسانی دانشگاه‌ها» منصوب شد.

اکنون با ایجاد صفحه اختصاصی «سامانه ارتباط با رابط حقوق شهروندی» در وب‌سایت «سمت» که ارتباط با رابط آن را آسان‌تر می‌کند یک گام اساسی در زمینه حقوق شهروندی در «سمت» برداشته شده است.

حقوق شهروندی اداری به‌منظور رفع تبعیض و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد، تسهیل در تحقق اهداف سیاست‌های کلی نظام اداری کشور و ... تصویب شده است و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم‌انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، به‌عنوان عضوی از مجموعه دولت خدمتگزار تلاش دارد برای نیل به اهداف حقوق شهروندی اداری، همه ظرفیت‌های خود را به کار گیرد. ایجاد سامانه «ارتباط با رابط حقوق شهروندی» تنها بخشی از فعالیت‌های «سمت» در این عرصه محسوب می‌شود. کلیه شهروندان محترم (استادان، دانشجویان، و علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ و دانشگاه) می‌توانند با ارسال پیشنهادها، انتقادها، شکایات و نظرهای سازنده خود، «سمت» را در این امر یاری کنند. متن کامل "منشور حقوق شهروندی" و "حقوق شهروندی اداری" برای مطالعه شهروندان محترم در صفحه اختصاصی این سامانه بارگذاری شده است.

کلید واژه ها: شهروندی حقوق شهروندی رابط حقوق شهروندی ارتباط رابط حقوق شهروندی شهروندی اداری حقوق رابط حقوق ارتباط رابط حقوق حقوق شهروندی اداری سمت


نظر شما :