نسخه چاپی

روابط عمومی «سمت»

 

مدیر روابط عمومی: سیمین هاشمی

مرتبه علمی: کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی

پست الكترونیك: hashemi@samt.ac.ir

تلفن: ۴۴٢۴٦٢٦٠

نمابر: ۴۴٢۴٦٢٦٠

 

معرفی

روابط عمومی از دل نیاز جامعه به نهادی پاسخگو و نهادی که بین مصالح فردی و منافع اجتماعی وفاق ایجاد كند سر برآورده و پا به عرصه حیات گذاشته است و لذا باید آیینه تمام نمای سازمان باشد. روابط عمومی در سازمان «سمت» در واقع حلقه ارتباطی بین مخاطبان و مجریان آن است و وظیفه انعكاس و انتقال دیدگاه‌ها و نظرات مسئولان و مخاطبان به یكدیگر را به عهده دارد، یعنی اطلاع‏‌رسانی و اطلاع‌‏یابی. به عبارت دیگر كار اصلی آن ساختن و بهبود روابط، اعم از درون‌‏سازمانی و برون‏‌سازمانی، است. شناخت افكار عمومی، نحوه شكل‌گیری آن و راه‌های تغییر آن از دغدغه‌های اصلی روابط عمومی است. یكی از اهداف ما اثر‌گذاری به دور از مبالغه بر مخاطب است. روابط عمومی نوین از یك سو به ایجاد ارتباطی صمیمی میان كاركنان سازمان با یكدیگر و با مدیران آن و برقراری جو سرشار از تفاهم می‌اندیشد و از دیگر سو به ایجاد ارتباط با مخاطبان و اعتمادسازی و برای تحقق این اهداف از فناوری‌های نوین بهره می‌برد.

 

وظایف

- مدیریت فنی و محتوایی وب‌سایت سازمان

- مدیریت سامانه فرایند پذیرش تا نشر کتب

- مدیریت کانال تلگرام و اینستاگرام سازمان

- انعكاس اخبار سازمان در رسانه‌ها

- برگزاری نمایشگاه کتاب و شرکت در آنها

- تدوین و اجرای طرح جامع اطلاع‌رسانی تازه‌های پژوهش و نشر سازمان

- تهیه فهرست انتشارات سازمان (کلی و موضوعی) دو نوبت در سال

- راه‌اندازی و مدیریت وبلاگ سازمان

- تهیه بروشور معرفی سازمان و بروزرسانی کارنامه آن

- مستندسازی وقایع سازمان

- بررسی و پاسخگویی مطالب ارسالی به بخش ارتباط با ما و نظردهی وب‌سایت سازمان و ایمیل‌های آن

- تهیه انواع گزارش‌ها و صورت‌جلسات

- برگزاری مراسم در مناسبت‌های ملی و مذهبی و مراسم رونمایی از کتاب

- پشتیبانی کلیه همایش‌ها، نکوداشت‌ها و کارگاه‌های آموزشی

- ساخت کلیپ از فعالیت‌های سازمان و نمایش در سامانه آپارات

- انجام کلیه امور مربوط به اهدای کتاب

- طراحی انواع بنر، گواهی دوره و لوح تقدیر

- پیگیری امور رفاهی کارکنان

 

افتخارات

 • رتبه اول در حوزه سازمان‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اولین جشنواره تجلیل از روابط‌ عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشی و فناوری و سازمان‌های مرتبط ، سال  ۱۳۸۸.

 • رتبه دوم در زمینه توانمندسازی در اولین جشنواره تجلیل از روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشی و فناوری و سازمان‌های مرتبط ، سال  ۱۳۸۸.

 • برگزیده در زمینه توانمندسازی و ارتقای روابط عمومی‌ها در سومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشی و فناوری و سازمان‌های مرتبط ، سال  ۱۳۸۹.

تاریخ به روز رسانی: دوشنبه ٢٢ خرداد ١٣٩٦