نسخه چاپی

روابط عمومی «سمت»

 

مدیر روابط عمومی: جواد ایرجی

مرتبه علمی: کارشناس علوم اجتماعی

پست الكترونیك: Iraji@samt.ac.ir

تلفن: ۴۴٢۴٦٢٦٠

نمابر: ۴۴٢۴٦٢٦٠

 

معرفی

روابط عمومی از دل نیاز جامعه به نهادی پاسخگو و نهادی که بین مصالح فردی و منافع اجتماعی وفاق ایجاد كند سر برآورده و پا به عرصه حیات گذاشته است و لذا باید آیینه تمام نمای سازمان باشد. روابط عمومی در سازمان «سمت» در واقع حلقه ارتباطی بین مخاطبان و مجریان آن است و وظیفه انعكاس و انتقال دیدگاه‌ها و نظرات مسئولان و مخاطبان به یكدیگر را به عهده دارد، یعنی اطلاع‏‌رسانی و اطلاع‌‏یابی. به عبارت دیگر كار اصلی آن ساختن و بهبود روابط، اعم از درون‌‏سازمانی و برون‏‌سازمانی، است. شناخت افكار عمومی، نحوه شكل‌گیری آن و راه‌های تغییر آن از دغدغه‌های اصلی روابط عمومی است. یكی از اهداف ما اثر‌گذاری به دور از مبالغه بر مخاطب است. روابط عمومی نوین از یك سو به ایجاد ارتباطی صمیمی میان كاركنان سازمان با یكدیگر و با مدیران آن و برقراری جو سرشار از تفاهم می‌اندیشد و از دیگر سو به ایجاد ارتباط با مخاطبان و اعتمادسازی و برای تحقق این اهداف از فناوری‌های نوین بهره می‌برد.

 

وظایف

- مدیریت و تأمین محتوایی وب‌سایت سازمان

- راه‌اندازی، مدیریت و تأمین محتوای سامانه‌ها و بسترهای ارتباطی و اطلاع‌رسانی مجازی

- جمع‌آوری و انعكاس اخبار سازمان در رسانه‌ها

- مشارکت در برپایی و حضور در نمایشگاه‌ها و همایش‌های مرتبط

- اطلاع‌رسانی تازه‌های پژوهش و نشر سازمان

- تهیه فهرست انتشارات سازمان (کلی و موضوعی) دو نوبت در سال

- تهیه و تولید بسته‌های متنی و چندرسانه‌ای معرفی سازمان

- مستندسازی وقایع سازمان

- افکارسنجی و مدیریت بخش‌های ارتباط با مخاطبان

- تدوین و ارائه گزارش‌های مرتبط سازمانی

- برنامه‌ریزی و برپایی مراسم در مناسبت‌های ملی و مذهبی و سازمانی و تهیه مستندات و اقلام مرتبط

- مدیریت فرایندهای مربوط به اهدای کتاب

- برنامه‌ریزی، مدیریت و مشارکت در فعالیتهای تبلیغی سازمانی و تهیه اقلام تبلیغاتی

- دریافت و انعکاس نظرات کارکنان و مرتبطین با سازمان

 

افتخارات

 • رتبه اول در حوزه سازمان‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اولین جشنواره تجلیل از روابط‌ عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشی و فناوری و سازمان‌های مرتبط ، سال  ۱۳۸۸.

 • رتبه دوم در زمینه توانمندسازی در اولین جشنواره تجلیل از روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشی و فناوری و سازمان‌های مرتبط ، سال  ۱۳۸۸.

 • برگزیده در زمینه توانمندسازی و ارتقای روابط عمومی‌ها در سومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشی و فناوری و سازمان‌های مرتبط ، سال  ۱۳۸۹.

تاریخ به روز رسانی: دوشنبه ٢۷ شهریور ١٣٩٦