معرفی رئیس


رئیس سازمان «سمت»: دکتر احمد احمدی

مرتبه علمی: استاد پایه ٣٣

پست الكترونیك:  ahmadi@samt.ac.ir

تلفن: ٤٤۲٤٦٠٩٠ - ٤٤۲٤٦٠٨٠

نمابر: ٤٤۲٤٨٧٧٧

 

معرفی

احمد احمدی در سال ١٣١٢ ه.ش (1933 م) در یكی از روستاهای ملایر به دنیا آمد، پس از فراگرفتن دروس مقدماتی به حوزه علمی بروجرد رفت و در مدت پنج سال دروس مقدماتی را تا اواخر سطح فرا گرفت و سپس به حوزه علمیه قم رفت و دروس تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی (اسفار و شفا) در محضر استاد علامه طباطبائی (ره)، بقیه دروس سطح و خارج فقه و اصول را در محضر آیات عظام بروجردی، سلطانی، مشكینی، محقق داماد، نجفی مرعشی و امام خمینی رضوان‌‌الله علیهم فرا گرفت و هم‌زمان دكترای فلسفه غرب را هم در دانشگاه تهران گذراند. احمدی از سال ١٣۵٢ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بوده و فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و نیز بیش از دو دهه است كه فلسفه تطبیقی را در مقطع دكتری تدریس كرده است.

دكتر احمدی یكی از معدود چهره‌های فرهیخته حوزه و دانشگاه است كه در هر دو نهاد علمی فرهنگی، هم درس خوانده و هم درس داده است. در كنار تربیت شمار فراوانی طلبه فاضل و دانشجو و دانش‌پژوه، آثار ارزشمندی در قالب تألیف و ترجمه و حدود ۷٠ مقاله منتشر كرده است.

دکتر احمدی علاوه بر اینکه از بانیان اصلی و محوری دانشگاه تربیت مدرس است، چهارده سال هم رئیس دانشکده علوم انسانی آنجا بوده است. سازمان «سمت» را هم خود وی در سال ١٣٦٤ بنیاد نهاده و اکنون هم مسئول آنجا است.

دكتر احمدی از ٥ دی ١٣٦٠ تا هم اکنون عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.

 

وظایف و اختیارات

١ـ برنامه‌ریزی برای «سازمان»، هدایت و اداره امور آن و نظارت بر حسن اجرای همه فعالیتهای آن در چارچوب اساس‌نامه، ضوابط و مقررات مربوط؛

٢ـ پیشنهاد نمودار سازمانی و تشکیلات «سازمان» پس از تصویب هیأت امنا به «وزارت» برای تأیید و طی مراحل قانونی؛

٣ـ صدور احكام مربوط به استخدام، انتصاب، ترفیع، ارتقا، مأموریت، و ... اعضای هیأت علمی و كارمندان «سازمان» در چارچوب قوانین و مقررات مربوط؛

٤ـ انتخاب و انتصاب معاونان، مشاوران، و مسئولان «سازمان» بر اساس نمودار سازمانی و تشكیلات مصوب «سازمان» و عزل آنان؛

٥- امضای قراردادها، اسناد تعهدآور، اسناد مالی، اداری و مكاتبات «سازمان» در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط؛

٦ـ افتتاح حسابهای بانكی مورد نیاز «سازمان» و معرفی دارندگان حق امضای مجاز با رعایت قوانین و مقررات مربوط؛

٧ـ تنظیم بودجه سالاانه و تفصیلی «سازمان» و پیشنهاد آن به «وزارت» برای تأیید و طی مراحل قانونی؛

٨ـ تنظیم آیین‌نامه‌های مالی ـ معاملاتی اداری، رفاهی و اجرایی «سازمان» و همچنین تغییر و اصلاح آنها طبق ضوابط و مقررات مربوط و پیشنهاد آنها به‌هیأت امنا برای طی مراحل قانونی؛

٩ـ تنظیم آیین‌نامه‌های سفرهای علمی، بورسهای تحصیلی و فرصتهای مطالعاتی در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط و پیشنهاد تصویب آنها به شورای «سازمان»؛

١٠ـ ارائه گزارش عملكرد سالیانه «سازمان» به‌هیأت امنا و «وزارت»؛

١١ـ پیشنهاد تأسیس و انحلال گروههای پژوهشی، مراكز پژوهشی و پژوهشكده‌های مورد نیاز به شورای «سازمان»؛

١٢ـ استیفای منافع و حفظ حقوق «سازمان» در مراجع قانونی (اعم از قضایی، اجرائی، اداری و ..) به نمایندگی از «سازمان»؛

١٣ـ اجرای مصوبات هیأت امنا و شورای «سازمان» در چارچوب قوانین و مقررات مربوط؛

١٤ـ ارسال صورت‌جلسات هیأت امنای «سازمان» به مركز هیأتهای امنا و هیأتهای ممیزه «وزارت».

تبصره: رئیس «سازمان» می تواند بخشی از وظایف و اختیارات اداری و مالی خود را با حفظ مسئولیت خویش و رعایت قوانین و مقررات مربوط، به معاونان «سازمان» تفویض نماید.

 

واحدهای تابعه

دفتر ریاست

مشاوران

هیات اجرایی جذب

دفتر امور حقوقی و قراردادها

معاونت اجرایی

معاونت بین الملل

معاونت پژوهشی

معاونت نظارت علمی- فنی

مدیریت روابط عمومی

حراست

 

آخرین به روز رسانی: 95/05/10