سه شنبه ١٦ تير ١٣٩٤                           English  العربیه Русский
صفحه اول ارتباط با ما عضويت اخبار سمت پست الكترونيك
از اطلاعات کدام بخش سايت بيشتر استفاده کرديد؟

اطلاعات کتابها
خبرنامه و سخن سمت
نحوه همکاري با سازمان
گزارش و اعلان همايشها


 بازديد اين صفحه :6444639

 بازديد امروز :6860

 کل بازديد سايت :8843529

 بازديدکنندگان آنلاين :7
نسخه چاپی
كد كتاب : 1751 / گروه تخصصي : علوم تربيتي ,

پداگوژی : علم و هنر یاددهی- یادگیری از دوران باستان تا به امروز ( نظریه و کاربرد )

LA PÉDAGOGIE : Théries et Pratiques de Lʹantiquité à nos jours
<#f:29/>
نويسنده : کلرمون گوتیه ، موریس تاردیف
مترجم : دکتر فریده مشایخ
طرف مشارکت داخلی : ندارد
طرف مشارکت خارجی : <#f:243/>
چاپ : اول ، 1392 تعداد صفحه : 520 ص
: شابک
978-964-530-965-5
قيمت : 130000 ريال


مرحله تولید کتاب : جدید

فروش كتابهاي سمت
شرح :

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان منبع اصلی درس «فلسفه تعلیم و تربیت» به ارزش 3 واحد ترجمه شده است. امیداست علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.



چكيده :

چگونه نظریه‌ها و کاربردهای علم و هنر یاددهی-یادگیری (پداگوژی) در غرب تکوین یافته است؟ تأثیر و پیامدهای نظریه‌های یاددهی-یادگیری و کاربرد آنها بر شکل‌گیری جوانان، بزرگسالان و مدرسان چگونه بوده است؟ برای پاسخ به این پرسشها کتاب «پداگوژی: نظریه‌ها و کاربردها از دوران باستان تا به امروز» به دقت و با نگاهی روشنگرانه تاریخ تکوین پداگوژی سنتی در دوران باستان تا تولد مدرسه در قرون وسطی، و آموزش انسان‌گرا در عصر "تجدید حیات" را، از یک سو، و پداگوژی نوین در قرن بیستم میلادی تا عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات را، از سوی دیگر، بازنمایی می‌کند. این کتاب حاصل کار گروهی از صاحب‌نظران در علوم تربیتی و علوم اجتماعی در دانشگاههای کانادا، ایالات متحد امریکا و اروپا است که با همیاری درباره جریانهای عمده و افراد تأثیرگذار در تکوین علم و هنر یاددهی-یادگیری در طول تاریخ غرب پژوهش نموده‌اند. مطالعه این کتاب، کلیدهای لازم را برای تأمل، نقد و مطالبه چرایی و چگونگی تحقق اهداف یاددهی-یادگیری در نظامهای آموزشی، برنامه‌های درسی و به ویژه کیفیت حرفه معلمی، با زبان تخصصی مرجع، به دست می‌دهد.



درباره نويسنده :

<#f:35/>





فهرست :

پیشگفتار مترجم
معرفی ویراستاران
مقدمه ویراستاران
بخش نخست: تکوین اندیشه‌ها و کاربردهای علم و هنر یاددهی-یادگیری (پداگوژی) از دوران باستان تا قرن بیستم میلادی
   فصل اول: یونان باستان و پی‌ریزی سنت آموزش غربی
   فصل دوم: تولد مدرسه در قرون وسطا
   فصل سوم: رنسانس و آموزش انسان‌گرا
   فصل چهارم: قرن هفدهم و مسئله روش در تدریس یا تولد پداگوژی
   فصل پنجم: ژان ژاک روسو: کپرنیک حوزه پداگوژی
بخش دوم: پداگوژی و پداگوگها در قرن بیستم
   فصل ششم: از پداگوژی سنتی به پداگوژی نوین
   فصل هفتم: ماریا مونتسوری: کودک و آموزش او
   فصل هشتم: الکساندر س. نیل و پداگوژی آزادساز
   فصل نهم: پداگوژی فرینه
   فصل دهم: کارل راجرز و پداگوژی باز
   فصل یازدهم: پداگوژی پائولو فریره یا آموزش به عنوان عمل سیاسی
   فصل دوازدهم: جایگاه فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در پداگوژی
بخش سوم: روان‌شناسیهای علمی و پداگوژی
   فصل سیزدهم: طرح خلق علم آموزش در قرن بیستم
   فصل چهاردهم: رفتارگرایی و رویکرد علمی به تدریس
   فصل پانزدهم: شناخت‌گرایی و الزامات آن در پداگوژی
   فصل شانزدهم: ژان پیاژه و سازاگرایی در آموزش
   فصل هفدهم: لِو ویگوتسکی و سازاگرایی اجتماعی در آموزش
نتیجه‌گیری: پداگوژی در قرن بیست‌و‌یکم
واژه‌نامه فرانسه-فارسی
واژه‌نامه فارسی- فرانسه
نمایه اعلام
نمایه موضوعی
واژه‌نامه
نمایه



نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1394/02/23 17:5
0
0
I am wondering ,how out of 6000 000+visits to this page,there is not even one feedback provided?!

We do not recived even one feedback up to now.



نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 
تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سازمان مطالعه و تدوین «سمت» می باشد. Copyright © 2002 - 2015, All Rights Reserved by SAMT Org