دکتر مهدوی‌زادگان به روسیه سفر کرد

۰۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۹ کد : ۵۶۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۳۱
رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) به منظور بازدید از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی فعال در زمینه علوم انسانی و اسلامی به کشور روسیه سفر کرد.
دکتر مهدوی‌زادگان به روسیه سفر کرد

به گزارش روابط عمومی «سمت»، روز دوشنبه اول خردادماه دکتر داود مهدوی‌زادگان، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) به منظور بازدید از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی فعال در زمینه علوم انسانی و اسلامی روسیه و با هدف ارتقای سطح همکاری‌های دو جانبه به این کشور سفر کرد.

رئیس «سمت» در نخستین روز حضور خود در کشور روسیه با وریس یسنکین، رئیس اتحادیه ناشران روسیه و رئیس انتشارات بیبلیوگلوبوس که بزرگترین ناشر آن کشور محسوب می‌شود دیدار و گفتگو کرد.

دکتر مهدوی‌زادگان همچنین با پروفسور ولادیمیر ایوانف، رئیس گروه ایرانشناسی انستیتو آسیا و آفریقا دانشگاه دولتی مسکو و استاد زبان فارسی این دانشگاه دیدار کرد و درباره وضعیت مؤسسات پژوهشی و دانشگاه‌های کشور روسیه و مناسبات علمی دو جانبه و راه‌های ارتقای آن به بحث و تبادل نظر پرداخت. 

 در این دیدارها که مصطفی غلامحسین‌زاده، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی «سمت» نیز رئیس این سازمان را همراهی کرد. دکتر حمید هادوی، رئیس بنیاد مطالعات اسلامی ابن‌سینا روسیه و دکتر مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز حضور داشتند.

رئیس «سازمان مطالعه و تدوین» در ادامه فعالیت‌های روز نخست سفر خود به مسکو با همراهی دکتر الینا پژوهشگر «کلیسای جامع مسیح منجی» که بلندترین کلیسای ارتدوکسی مسیحی جهان محسوب می‌شود از این مکان بازدید کرد.

کلید واژه ها: دکتر مهدوی زادگان بازدید از روسیه سازمان سمت همکاری‌های علمی بین‌المللی «سمت» پروفسور ولادیمیر ایوانف


نظر شما :