نشست رئیس «سازمان مطالعه و تدوین» با گروه مطالعات زنان و جامعه

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۱ کد : ۴۱۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۹۶
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر داود مهدوی‌زادگان رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی نشستی با اعضای گروه مطالعات زنان و جامعه برگزار کرد.
نشست رئیس «سازمان مطالعه و تدوین» با گروه مطالعات زنان و جامعه

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، دکتر داود مهدوی‌زادگان روز دوشنبه ۳۰ خردادماه با اعضای گروه مطالعات زنان و جامعه «سازمان مطالعه و تدوین» دیدار کرد.

در این نشست دکتر مهدوی‌زادگان، رئیس «سمت»، ضمن تشکر از اقدامات انجام شده به پیشینه نیازسنجی‌هایی اشاره کرد که بر اساس آن گروه مطالعات زنان و خانواده راه‌اندازی شد.

رئیس «سمت» ماموریت اصلی گروه مطالعات زنان و جامعه را ادبیات‌سازی ایرانی-اسلامی در زمینه مطالعات زنان دانست و تاکید کرد گروه می‌تواند با تشکیل نشست‌های تخصصی و جلب همکاری از متخصصان، اندیشمندان و اساتید دانشگاه به تالیف و تولید کتاب‌های درسی و مبنایی اقدام کند.

دکتر مهدوی‌زادگان با بیان این نکته که ماهیت مطالعات زنان در غرب متفاوت، متعارض و متقابل با مطالعات زنان در ایران و جهان اسلام است، مطالعات زنان در غرب را واکنشی و عکس‌العملی به رفتارهای سرکوب‌گرایانه و نژادپرستانه نسبت به زنان دانست. 

او افزود: در اسلام و ایران هیچگاه «زن» مسئله نبوده است؛ حتی با یک بررسی اجمالی در قرآن به خوبی مشخص می‌شود به حقوق مختصه زنان بسیار بیشتر از حقوق مربوط به مردان پرداخته شده است.

در ادامه این نشست دکتر مهدوی‌زادگان یکی دیگر از ماموریت‌های اصلی گروه مطالعات زنان و جامعه را انجام کتابشناسی توصیفی در موضوع زنان و جامعه دانست تا از حاصل آن به عنوان یک منبع غنی و جامع برای پژوهشگران و دانشجویان استفاده شود. 

رئیس «سمت» تاکید کرد: گروه مطالعات زنان و جامعه با انجام مطالعات و بررسی‌های خود می‌تواند نیازسنجی برای تاسیس رشته‌های جدید را داشته باشد.

همچنین در این نشست مدیر گروه مطالعات زنان و جامعه «سازمان مطالعه و تدوین»، دکتر فاطمه طاهرخانی، به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در گروه تحت مدیریتش پرداخت و سایر اعضای گروه نیز به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

کلید واژه ها: زنان مطالعات زنان گروه مطالعات زنان زنان جامعه مطالعات زنان جامعه گروه مطالعات زنان جامعه جامعه دکتر مهدوی زادگان دکتر داود مهدوی‌زادگان


( ۱ )

نظر شما :