نشست گروه تخصصی دفاع و امنیت و مقاومت «سمت» برگزار شد

۱۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۶ کد : ۴۸۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۸۸
نشست گروه تخصصی دفاع و امنیت و مقاومت با حضور دکتر سید یحیی رحیم‌صفوی مدیر این گروه و دکتر داود مهدوی‌زادگان رئیس «سازمان مطالعه و تدوین» برگزار شد.
نشست گروه تخصصی دفاع و امنیت و مقاومت «سمت» برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، نشست گروه تخصصی دفاع و امنیت و مقاومت با حضور دکتر سید یحیی رحیم‌صفوی مدیر این گروه و دکتر داود مهدوی‌زادگان رئیس «سازمان مطالعه و تدوین» و همچنین دکتر ملیحه صابری نجف‌آبادی معاون پژوهشی و دکتر حمیدرضا خادمی سرپرست مدیریت امور پژوهشی و ارزشیابی «سمت» و تعدادی از اعضای این گروه تخصصی برگزار شد. 

دکتر مهدوی‌زادگان در این نشست با اشاره مختصر به تاریخچه «سمت»، تامین و نشر بیش از ۲۵۰۰ کتاب درسی دانشگاهی را حاصل تلاش گروه‌های تخصصی این سازمان دانست و تاکید کرد در شرایط مهم بین‌المللی و داخلی گروه دفاع و امنیت و مقاومت از جمله گروه‌های مهم و اثرگذار در جامعه علمی است. 

رئیس سازمان «سمت» با تاکید بر ضرورت تشکیل شبکه ارتباطی با نخبگان و مدرسان دانشگاهی از سوی گروه تخصصی رویکرد «سمت» را در دوره جدید مدیریتی تمرکز بر تالیف آثار بومی و اسلامی معرفی کرد تا از این طریق مرجعیت علمی «سمت» بیش از پیش و قوی‌تر از گذشته به مراکز دانشگاهی و پژوهشی شناسانده شود. 

همچنین دکتر حمیدرضا خادمی سرپرست مدیریت امور پژوهشی و ارزشیابی «سمت» در این نشست یاد‌آور شد «سازمان مطالعه و تدوین» به منظور ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر میان گروه‌های تخصصی با مطالبات و برنامه‌های کلان این سازمان برگزاری سلسله نشست‌های مشترک با مدیران گروه‌های تخصصی را در دستور کار خود قرار داده است.
خادمی ضمن تبیین وظایف گروه‌های تخصصی و چشم‌اندازهای علمی – اجرایی پیشروی آن‌ها پیرامون گروه دفاع و امنیت و مقاومت گفت: با توجه به ظرفیت‌های علمی موجود می‌تواند آثاری فراهم آورد که به عنوان منبع آموزشی در مراکز دانشگاهی و پژوهشی مورد استفاده قرار بگیرد.

در این دیدار دکتر سید یحیی رحیم‌صفوی مدیر گروه دفاع و امنیت و مقاومت، با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در ابتدا به معرفی اعضای این گروه پرداخت و بر این نکته تاکید کرد که از دیدگاه وی آموزش دانشگاهی چهار رکن مهم دارد: مکان فیزیکی، استاد، دانشجو و از همه مهمتر کتاب و محتوای علمی. که تهیه و تامین این مهمترین رکن آموزشی بر عهده سازمان «سمت» است. 

دکتر صفوی افزود: کتابی مناسب است که هم استاد بتواند از آن به عنوان منبع آموزشی بهره‌مند شود و هم دانشجو بتواند از آن به عنوان محتوای درسی استفاده کند. 

او در ادامه به بیان برخی برنامه‌های گروه تخصصی دفاع، امنیت و مقاومت پرداخت و در پایان ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی دقیقی که انجام شده این گروه بتواند آثار وزین و اثرگذاری را در اختیار جامعه دانشگاهی قرار دهد.

کلید واژه ها: دکتر داود مهدوی‌زادگان دفاع، امنیت و مقاومت گروه‌های تخصصی


نظر شما :