ماه رمضان فرصتی کوتاه اما ویژه

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۵ کد : ۳۸۲ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۱۳
مدیران و کارکنان «سازمان مطالعه و تدوین» به مناسبت آغاز سال نو و شروع ماه مبارک رمضان نشستی برگزار کردند.
ماه رمضان فرصتی کوتاه اما ویژه

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر داود مهدوی‌زادگان روز یکشنبه پانزدهم فروردین‌ماه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز سال جدید در نشست کارکنان سازمان «مطالعه و تدوین» حاضر شد.

سرپرست «سمت» در این نشست ضمن تبریک سال نو و آغاز سال کاری جدید به کارکنان این سازمان نوروز را یادآور فرصت بازگشت و شروع دوباره دانست و افزود: «نوروزی که ما از آن صحبت می‌کنیم صرفاً نو بودن روز نیست بلکه بازگشتی هم در آن هست طبیعتی که از بهار آغار می‌شود و پس از سپری شدن تابستان و پاییز و زمستان مجدداً به بهار بر می‌گردد همین بازگشت نکته اساسی نوروز از است وگرنه هر روز می‌تواند برای ما نو باشد.»

دکتر مهدوی‌زادگان ادامه داد: «ما همواره به رجعتی که در نوروز هست احتیاج داریم ولی متأسفانه به اهمیت این رجعت توجه کمی می‌کنیم.»
سرپرست سمت افزود: «در آیات قرآن کریم آمده است که در روز حشر عده‌ای درخواست می‌کنند که برگردند تا بتوانند عمل صالح انجام دهند این در حالی است که این فرصت هرسال به انسان داده می‌شود و هر نوروز را می‌توان به منزله فرصتی دوباره قلمداد کرد.»

دکتر مهدوی‌زادگان مصادف شدن نوروز امسال و فرارسید ماه مبارک رمضان را توفیقی بزرگ دانست و افزود: «در چندین آیه در قرآن کریم به این مفهوم اشاره شده است که آن انسانی رستگار می‌شود که کفه ترازوی اعمال صالح او سنگین‌تر باشد برای این که انسان بتواند اعمال صالحی انجام دهد که این کفه ترازو را سنگین‌تر کند سال‌ها زمان لازم است اما اوقاتی وجود دارد که خداوند در آن به ما فرصت می‌دهد تا در یک مدت کوتاه به یکباره راه چندین و چندساله‌ای که برای سنگین‌تر کردن کفه ترازوی اعمال صالح خود نیاز داریم طی کنیم و این فرصت کوتاه ماه مبارک رمضان است.»

دکتر مهدوی‌زادگان ابراز امیدواری کرد با مسئلت از خداوند متعال و تلاش همکاران در سال پیشروی «سمت» در ادامه مسیر پیشرفت خود گامی به جلو بردارد و موفق به انجام کامل وظایف محوله خود شود.

سرپرست «سمت» افزود: علی‌رغم تلاش‌های همکاران ما در سال گذشته سازمان نیازمند تحولاتی در حوزه مدیریتی و جابه‌جایی برخی مدیران حوزه‌های مدیریتی بود که این مهم انجام در سال گذشته انجام شد.

در بخش پایانی این نشست هم دکتر مهدوی‌زادگان ضمن تشریح برخی تلاش‌های مثبت صورت‌گرفته در سال گذشته از عوامل این تلاش‌ها قدردانی کرد و ضمن تقدیر از زحمات برخی مدیران پیشین برای مدیران جدید «سمت» و تمامی کارکنان این نهاد آرزوی موفقیت کرد.

دکتر امین حکیم سرپرست جدید معاونت اجرایی «سمت» نیز در این نشست ضمن تبریک سال جدید و فرارسیدن ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد همه کارکنان و مدیران بخش‌های مختلف از جمله «سمت» بتوانند با بهره‌گیری از قواعد حکمرانی درست که شفافیت و پاسخگویی در برابر مسئولیت از اصول آن است بتوانند در کار خود موفق باشند.

حکیم یادآور شد: وقتی در مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی شرح وظایف «سمت» را مطالعه کردم متوجه افق بلندی که برای این سازمان در نظر گرفته شده است شدم.
می‌توان گفت مأموریت ذاتی این سازمان همان عقب فکری وزارت علوم و حتی کشور است. یعنی «سمت» می‌تواند در تحول فکری و اجتماعی کشور نقش داشته باشد.
از تدوین، تألیف و مشاوره و ارائه منابع دیجیتال گرفته تا تأمل و رصد جامعه و جمع‌آوری نظرات صاحب‌نظران در حیطه وظایف «سمت» تعریف شده است.

حکیم تاکید کرد: «باید از حداکثر مجالی که قانون به ما داده است استفاده کنیم و «سمت» را ارتقاء دهیم.»

 

 

 

 

کلید واژه ها: سمت دکتر مهدوی زادگان نوروز ماه رمضان سال نو سال 1401 دکتر امین حکیم دکتر داود مهدوی‌زادگان


( ۲ )

نظر شما :