دیدار رؤسای «سمت» و دانشگاه پیام‌نور

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۵ کد : ۴۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۹۰
دکتر مهدوی‌زادگان رئیس سازمان «مطالعه و تدوین» و دکتر تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام‌نور دیدار کردند.
دیدار رؤسای «سمت» و دانشگاه پیام‌نور

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر داود مهدوی‌زادگان رئیس سازمان «مطالعه و تدوین» عصر یکشنبه ۲۷ شهریور میزبان دکتر تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام‌نور در محل این سازمان بود. 


در ابتدای این دیدار دکتر مهدوی‌زادگان رئیس سازمان «سمت» به بیان مختصری از تاریخچه و ساختار ارکان «سمت» پرداخت و ضمن اشاره به ویژگی‌های آثار منتشر شده در این سازمان به ظرفیت‌های همکاری مشترک با دانشگاه پیام‌نور اشاره کرد که از جملۀ آنها همکاری در جهت تأمین منابع درسی متناسب با سرفصل دروس دانشگاه پیام‌نور و بهره‌گیری از ظرفیت اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه بود.
وی در ادامه به محدودیت‌ها و معضلات موجود در پیش روی «سمت» نیز اشاره کرد و تاکید کرد در همکاری‌های مشترک می‌توان این موارد را از پیش‌رو برداشت.


دکتر تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام‌نور نیز در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که از جهت آماری منابع منتشر شده از سوی «سمت» بعد از انتشارات دانشگاه پیام در رتبۀ دوم است و بر این موضوع تأکید کرد که منابع «سمت» از نظر استانداردهای آموزشی به شاخصه‌های مدنظر این دانشگاه بسیار نزدیک دانست.
وی تأکید کرد: در صورت متناسب‌سازی منابع منتشره از سوی «سمت» می‌توان تعداد بیشتری از آثار این سازمان را به‌عنوان منبع درسی دانشجویان در دستور کار دانشگاه پیام‌نور قرار داد.
همچنین تعدادی از معاونان و مدیران ارشد این دو مرکز علمی و پژوهشی نیز در این دیدار حضور داشتند که به ایراد نظرات خود پیرامون چگونگی گسترش‌ همکاری‌ها پرداختند.

 

دکتر ابراهیمی معاون پژوهشی دانشگاه پیام‌نور ضمن ارائه گزارشی مختصر از جایگاه کمیّ و کیفی این دانشگاه در سیستم آموزش عالی کشور از لحاظ جذب دانشجو و رشته‌های ارائه کرد و به ظرفیت‌های موجود که ضرورت به‌روزرسانی تفاهم‌نامه قبلی با «سمت» را ایجاد می‌کند اشاره کرد.
وی همکاری مشترک در زمینه راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری، بازنگری در منابع موجود و اسلامی‌سازی محتوای منابع دانشگاهی و همچنین استفاده از امکانات نوین برای چاپ و عرضه آثار را از جمله ظرفیت‌های جدید انجام تفاهم همکاری بین «سمت» و دانشگاه پیام‌نور دانست.

دکتر ایوبی‌نژاد، رئیس مرکز انتشارات دانشگاه پیام‌نور ضمن اشاره به شبکه توزیع کتاب و نمایندگی‌های پیام‌نور اعلام آمادگی پیام‌نور را جهت همکاری مشترک در زمینه توزیع کتاب اعلام کرد. وی همچنین متناسب‌سازی منابع با سرفصل دروس را از ضروریات عمق بخشیدن به این همکاری مشترک دانست.

 

دکتر باباسالار سرپرست معاونت نظارت علمی - فنی ضمن اشاره به گستره استادان مطرح و نامدار بهره‌گیری از شبکه نخبگانی کشور و تهیه منابع درسی با مشارکت چند استاد را ضروری دانست.

 

سرکار خانم دکتر صابری معاون پژوهشی با بیان توصیفی از ساختار پژوهشی «سمت» در دو مدیریت امور پژوهشی و ارزشیابی و پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم‌انسانی به تشریح توانمندی‌های این سازمان در حوزه پژوهش پرداخت و به دستاوردهای «سمت» در مسیر تدوین کتب درسی دانشگاهی و نیز احصا و دسته‌بندی و عرضه آنها در قالب کتاب و کارگاه آموزشی برای دیگر مراکز و دانشگاه‌ها اشاره کرد.


همچنین در این جلسه رضا ناصر زعیم مدیر نظارت فنی «سمت» و حسین زیاری مدیر بازاریابی و فروش «سمت» به بیان دیدگاه‌های خود و شرح سوابق همکاری مشترک سازمان «سمت» و دانشگاه پیام‌نور پرداختند و به ظرفیت‌های موجود در مدیریت‌های زیر نظر خود برای تعمیق همکاری‌های پیش‌رو اشاره کردند.


در این نشست توافقی برای تشکیل کارگروه‌های مشترک و تخصصی سازمان «سمت» و دانشگاه پیام‌نور در قسمت‌های پژوهشی، فنی و بازاریابی انجام شد.


در پایان این نشست دکتر تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام‌نور بازدیدی از کتاب‌هایی از «سمت» که با محوریت استفاده دانشجویان دانشگاه پیام‌نور تاکنون به چاپ رسانده و در برگیرنده بیش از ۱۶۰ عنوان کتاب درسی است داشت و همچنین از تازه‌های نشر این سازمان نیز بازدید کرد.

کلید واژه ها: سمت دانشگاه پیام‌نور دکتر داود مهدوی‌زادگان نشست


( ۱ )

نظر شما :